Resultaten 1 - 10 Sorteren op:
De begeleiding van vrijwilligers is, meer dan bij een gebruikelijke werkrelatie, gebaseerd op gelijkwaardigheid en respect. Van vrijwilligers moet je het hebben, en één van de belangrijkste zaken is dat zij zich gewaardeerd voelen. ... lees verder
Het gedrag, de mening of zelfs de gedachten van anderen kunnen beïnvloeden, kan een nuttige vaardigheid zijn. Het maakt je eigen leven immers een stuk makkelijker als je de wereld wat meer naar eigen hand kunt zetten. Hoe werkt dat, iemand ... lees verder
Voor veel organisaties wordt productiviteit steeds belangrijker. In deze tijd moeten organisaties immers meer doen met dezelfde of zelfs met minder mensen. Dit vraagt om verbetering van productiviteit. Met name kantoororganisaties, die veel ... lees verder
Commercieel of wervend schrijven is meer dan het opstellen van een vlot verhaal zonder type- en spelfouten. Een commerciële schrijver weet de lezer aan te spreken, en nog belangrijker: aan te zetten tot actie. Daarvoor is het belangrijk om ... lees verder
We communiceren voortdurend, zowel verbaal als non-verbaal. Als we een presentatie houden, een werkoverleg hebben, een product verkopen of een telefoongesprek voeren met een klant zijn communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat ... lees verder
Iedereen raakt wel eens betrokken bij een conflict. Het woord conflict roept voor de meeste mensen onmiddellijk een negatief gevoel op; conflicten gaan vaak gepaard met emoties en kunnen bij escalatie leiden tot zeer ongewenste situaties. Maar wat ... lees verder
Het overdragen van werk kan veel tijd opleveren. Tijd die u kunt besteden aan uw kerntaken. Door meer te delegeren kunt u zich beter concentreren op de grote lijn en daardoor doelstellingen op een hoger niveau realiseren. Daarnaast biedt u uw ... lees verder
Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’. Zonde, want een terechte klacht wijst u op de zwakke plekken in uw product of onderneming en gaat hand in hand met productverbetering. Dat bespaart u duur marktonderzoek. ... lees verder
Werkoverleg, afdelingsvergadering, stuurgroepbijeenkomst: een groot deel van de werkdag gaat op aan vergaderen. Hoe gebruik je die tijd zo nuttig mogelijk? Kan het misschien korter? Moet iedereen er elke keer bij zijn? Effectief vergaderen ... lees verder
Als leidinggevende is het uw doel de belangen van de medewerkers te verenigen met die van de organisatie. Functionerings- en beoordelingsgesprekken bieden een kans om dit doel te realiseren. Door op een objectieve, respectvolle manier de goede en ... lees verder