powered by Educa

Opleidingen

Zoek een opleiding:
terug Meer informatie over Learnit Training

Functionerings- en Beoordelingsgesprekken voeren Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten€ 900,00
Inschrijven

Omschrijving

Als leidinggevende is het uw doel de belangen van de medewerkers te verenigen met die van de organisatie. Functionerings- en beoordelingsgesprekken bieden een kans om dit doel te realiseren. Door op een objectieve, respectvolle manier de goede en slechte punten van de afgelopen periode te evalueren, kunt u op een bevredigende manier het functioneren van zowel uzelf als uw medewerkers bespreken. Daarbij kunnen de verwachtingen aan weerszijden worden bijgesteld zodat er sprake blijft van een motiverende situatie voor beide partijen.

In deze training van Learnit leert u op professionele wijze functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren. U krijgt inzicht in het nut van de verschillende gespreksvormen en u leert wanneer u ze inzet. U leert zich goed voor te bereiden, de medewerker adequaat in te lichten en welke stappen u dient te zetten om te zorgen dat de gesprekken duidelijk effect sorteren en motiverend werken. Wij trainen u uitgebreid in vele gesprekstechnieken waardoor het gesprek soepel en vooral ook vruchtbaar verloopt. Ook negatieve beoordelingen en lastige (emotionele) situaties komen aan de orde.

Doelgroep van de training Functionerings- en Beoordelingsgesprekken Voeren

Deze training is bedoeld voor managers en leidinggevenden. We gaan uit van uw persoonlijke kwaliteiten. U ontwikkelt uw eigen strategie en stijl om de verschillende gesprekssituaties aan te gaan. Na het volgen van deze training zijn uw communicatieve en organisatorische vaardigheden sterk verbeterd en bent u in staat functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren met optimaal resultaat.

Onderwerpen die aan bod komen

  • Gespreksmodellen
  • HRM-cyclus
  • Voorbereiding van het gesprek
  • Opbouw en structuur
  • Communicatiemodel
  • Gesprekstechnieken
  • De STAR-methode
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Objectief evalueren
  • Doelen stellen met SMART
  • Conclusies trekken en afspraken maken
  • Verslaglegging
  • Do's & don'ts
  • Checklist

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit ziet. Toch kan de inhoud iets verschillen per cursus, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en de leerdoelen van de cursisten. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van een training bepaald.

Referenties

Peter Stuifzand, Squiby Foods BV - "Nuttige cursus bij een organisatie waar zowel materiaal als docent ruim voldoende scoren." Beoordeling: 9.1.

W. T. R. Jansen - "Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen." - Beoordeling: 8.0

Bestemd voor

Deze training is bedoeld voor managers en leidinggevenden. We gaan uit van uw persoonlijke kwaliteiten. U ontwikkelt uw eigen strategie en stijl om de verschillende gesprekssituaties aan te gaan. Na het volgen van deze training zijn uw communicatieve en organisatorische vaardigheden sterk verbeterd en bent u in staat functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren met optimaal resultaat.

Kosten

€ 900,00

Prijzen zijn exclusief 19% btw.

Inschrijven

Dit onderdeel wordt mede mogelijk gemaakt door Educa