Omschrijving
Je hebt verantwoordelijk werk en je rol is van wezenlijk belang. Je bent de spil tussen advocaat en cliënt en andere juridische spelers binnen de dagelijkse praktijk. De juridisch secretaresse dient te beschikken over meer dan de secretariële vaardigheden. Zij dient te beschikken over de meest essentiële juridische kennis en de meest essentiële vaardigheden zoals klantgerichtheid, accuratesse, integriteit, snel kunnen schakelen en een spin in ’t web zijn. Ondersteunen en meewerkend denken horen ook bij de juridisch secretaresse.
Om professioneel vakkundig te zijn moet je weten welke communicatiestijl je zelf hanteert en welke stijlen je in de uitvoering van je werk kunt tegenkomen. Aan het einde van deze training beschik je over een persoonlijk communicatieprofiel bestaande uit een sterkte- en zwakteanalyse van je communicatieve vaardigheden, je persoonlijke gedrags- en communicatiestijl en een professioneel advies over je communicatieve vaardigheden. Je kunt daardoor jouw communicatieve vaardigheden effectief inzetten in het dagelijks werk, hetgeen direct zijn vruchten zal afwerpen in de samenwerking met de advocaat maar ook naar buiten toe. Een hoog gewaardeerde training.
Deze training leent zich overigens uitstekend voor een in-company uitvoering.
Leerdoelen
De deelnemers zijn zich bewust van de eigen communicatiestijl. Zij hebben inzicht in de sterke en zwakke kanten van hun eigen communicatiestijl. Zij weten om te gaan met mensen met andere communicatiestijlen. De deelnemers zijn in staat om hun communicatieve vaardigheden effectief in te zetten in het dagelijks werk.
Overige informatie
Korting:
Bij gelijktijdige inschrijving voor 3 of meer cursussen/trainingen (voor juridisch secretaresses) ontvang je 10% korting. Bij gelijktijdige inschrijving voor 5 of meer cursussen/trainingen(voor juridisch secretaresses) ontvang je maar liefst 20% korting. Op deze actie zijn de voorwaarden van de algemene kortingsregeling van toepassing.
Programma
Dagdeel 1:
• Wat is communicatie?
• Verbale en non-verbale communicatie
• Basisvaardigheden: luisteren, samenvatten en (door)vragen
• Feedback geven en ontvangen
Dagdeel 2:
• Verschillende communicatiestijlen (actiegericht, tactiekgericht, mensgericht en ideegericht)
• Communicatiestijlen herkennen
• Omgaan met verschillende communicatiestijlen
Dagdeel 3:
• Verschillende soorten gedrag (sub-assertief, agressief en assertief)
• Inzicht verkrijgen in verschillende gedragsstijlen (Roos van Leary)
Dagdeel 4:
• Oefenen van eigen praktijksituaties met rollenspelspeler
In de training werken de deelnemers aan de volgende competenties:
• Aanspreken/feedback geven
• Assertiviteit
• Gespreksvaardigheid
• Inlevingsvermogen
• Leervermogen sociaal
• Luisteren
• Overwicht
• Resultaatgerichtheid/doelgerichtheid
• Tactisch schakelen
• Zelfkennis
Op de eerste dag voeren we een communicatiestijlentest uit om te bepalen welke communicatiestijl de deelnemers hebben.
Naast korte theoretische inleidingen oefenen we met praktijksituaties. De oefeningen worden door de trainer uitgebreid nabesproken.
Eén dagdeel is een professionele rollenspelacteur aanwezig om optimaal te kunnen oefenen.
Sprekers
- mevr. G. Kral hoofdtrainer Rhetorica
Kosten
€ 1.200,00
Prijzen zijn exclusief 19% btw.