powered by Educa

Opleidingen

Zoek een opleiding:
terug Meer informatie over BoekenBusiness

Zo schrijf je een boek Masterclass

AanbiederBoekenBusiness

Omschrijving

Een boek met jouw naam op de cover is een ideaal visitekaartje voor je bedrijf. Het verhoogt niet alleen je expertstatus, je trekt er ook nieuwe klanten mee aan. 


In deze masterclass leer je hoe je dat (business)boek schrijft. Aan bod komen: 

- de perfecte titel
- hoe begin je en hoe houd je het vol?
- zo blijf je de lezer boeien (stijltips)
- zo word je serieus genomen als auteur (spelling)
- een goede flaptekst
- je boek is af, wat nu? (tips voor uitgeven en promoten)

Bestemd voor

Ondernemers en zakelijke professionals die met een boek hun expertstatus willen verhogen en hun business willen versterken.

Programma

* Vind de perfecte titel voor je boek

Een goede titel is ontzettend belangrijk. Met ‘dit klinkt wel leuk’ kom je er in deze tijd echt niet meer. De boekhandel, internet, alle verkoopkanalen stellen zo hun eigen eisen. Je krijgt alle ins en outs te horen. Daarna houden we een creatieve brainstormsessie, zodat ook jij naar huis gaat met een perfecte boektitel.

* Hoe begin je en hoe houd je het vol? Schrijven is een creatief proces. Hoe krijg je de eerste zin op papier? En hoe houd je daarna de snelheid erin? Je krijgt waardevolle tips over het omgaan met uitstelgedrag en het voorkomen van een writer’s block. En nog belangrijker: we vertellen je het geheim van een gestructureerd schrijfproces. Zo weet je zeker dat jouw boek geen droom blijft, maar straks ook echt verkrijgbaar is in de (online) boekhandel. * Zo blijf je de lezer boeien Waarom is de ene tekst heel saai, terwijl de andere blijft boeien tot de laatste letter? Het heeft allemaal te maken met stijl en structuur. Je leert alles over een goede alinea-indeling, kort en bondig schrijven, stijlfiguren, bruggetjes en nog heel veel meer. Pas je de tips toe op je eigen boek? Dan houd je de aandacht van de lezer vast tot de allerlaatste bladzijde. * Zo word je serieus genomen als auteur Aaargh, een taalfout! Er zijn nogal wat mensen die afknappen op een tekst vol fouten. Ze nemen niet meer de moeite om verder te lezen, of erger nog: ze nemen de auteur niet serieus. Zet je reputatie niet op het spel en zorg – met de praktische tips uit deze masterclass – voor een foutloze tekst. Zo word je gezien als een professionele auteur en breng je succesvol je boodschap over. * Zo schrijf je een goede flaptekst Een goede flaptekst is dé manier om mensen te verleiden tot aankoop van jouw boek. De succesfactoren? Zorg dat hij informatief is én pakkend. Tijdens deze masterclass pas je de kennis meteen toe op je eigen boek. Na afloop heb je (volop ideeën voor) een flaptekst waar geen lezer omheen kan. * Je boek is af. Wat nu? Een boek schrijven is één ding, er ook lezers voor vinden is een heel ander verhaal. We denken met je mee over de volgende vragen: Geef ik mijn boek zelf uit of zoek ik een uitgever? Kies ik voor een papieren boek, een e-book of beide? Hoe overtuig ik een uitgever? Waar vind ik proeflezers en een vormgever? Hoe vraag ik een ISBN aan? En last but not least: je krijgt tien gouden tips om je boek te promoten.

Sprekers

BoekenBusiness is een initiatief van Suzanna van der Laan en Jan en Janneke Sinot. Samen hebben we tientallen jaren ervaring in ieder aspect van het boekenvak. Van schrijven en uitgeven tot verkopen en promoten. Van gedrukt boek tot e-book, van offline tot online. Dankzij dit bijzondere samenwerkingsverband kunnen we schrijvers écht verder helpen en optimaal adviseren. Meer weten? Lees verder op http://www.boekenbusiness.com/over-ons/.

Dit onderdeel wordt mede mogelijk gemaakt door Educa