powered by Educa

Opleidingen

Zoek een opleiding:
terug Meer informatie over 112 Academy

Veiligheid begint aan de balie Training

Aanbieder112 Academy
Kosten€ 465,00

Omschrijving

Het eerste fysieke contact tussen een organisatie en een klant, gast of bezoeker vindt over het algemeen plaats bij de ontvangst, aan de balie. Deze baliemedewerker of receptionist(e) wordt daarmee ook als eerste geconfronteerd met vervelend of agressief gedrag, met oplichters, verdachte pakketjes of andere vormen van ongewenst of crimineel gedrag. Wat nu nog onderschat wordt, is dat juist deze medewerkers een grote rol kunnen spelen in het uitvoeren en uitdragen van het beveiligingsbeleid van de organisatie. Bij dit eerste contact ligt de eerste – en zelfs beste – kans tot preventie en tot het vergroten van de veiligheid binnen de organisatie. Veiligheid, of security, is namelijk niet alleen de verantwoordelijkheid van de directeur of van de beveiligingsbeambte, maar van iedereen binnen een bedrijf of organisatie.

Het volgen van de training Veiligheid begint aan de balie is een “must” voor elke receptionist(e), portier, host of iedere andere medewerker die het eerste contact heeft met een klant, gast of bezoeker. Door het samenbrengen van de basisbeginselen en technieken uit een aantal van onze trainingen, hebben wij dé ideale training ontwikkeld waarmee u in één dag een uitstekend niveau van veiligheidsbewustzijn bereikt. Door u kennis te laten maken met de basistechnieken van Predictive Profiling*, gesprekstechnieken, leugendetectie, internet rechercheren en agressiehantering leert u namelijk op een andere manier te kijken naar uw bezoeker, uw omgeving en mogelijke dreigingen. In de workshop wordt met professionele trainingsacteurs, gespecialiseerd in deze cases, geoefend om de aangeleerde theorie om te zetten in praktische vaardigheden.

De kennis en technieken die in de training aan bod komen zijn toepasbaar voor iedereen en op nagenoeg elke locatie. Van ziekenhuis tot schoolplein, van stadion tot bankkantoor, van industrieel bedrijf tot hotel.

Goed voorbereid en geschoold personeel -in alle lagen van de organisatie!- heeft een positief resultaat op de algehele veiligheid binnen een organisatie.

Bestemd voor

receptionist(e), portier, host of iedere andere medewerker die het eerste contact heeft met een klant, gast of bezoeker

Programma

Inhoud

  • Basis veiligheidsbewustzijn
  • Predictive Profiling*; proactief beveiligen
    • Gesprekstechnieken en interview technieken
    • Eenvoudige leugendetectie
  • Herkennen van valse documenten en valse identiteit
  • Eenvoudige verificatie en controle met behulp van internet
  • Ontvangen en begeleiden van gasten en bezoekers
  • Agressiehantering
  • Omgang met oude en nieuwe media
  • Diverse praktijkvoorbeelden en interactief oefenen met trainingsacteurs
  • Afwijkend gedrag en dreigingsindicatoren vroegtijdig signaleren en herkennen
  • Proactief reageren op dreigingen en afwijkend gedrag
    • Journalisten aan de balie
    • Trending topic op Twitter: en nu?

Sprekers

Albert is sinds 1983 actief binnen het brede werkveld van veiligheid en risicobeheersing. Eerst 12 jaar bij de Nederlandse politie in diverse functies en specialisaties. Later heeft hij zich verder bekwaamd in risicobeheersing en security bij enkele grote bedrijven en organisaties. Op de 112 Academy verzorgt Albert diverse opleidingen binnen het taakveld Veiligheid

Kosten

€ 465,00

Prijzen zijn exclusief 19% btw.

Dit onderdeel wordt mede mogelijk gemaakt door Educa